Kaj najbolj pesti moje stranke?

By in
285
Kaj najbolj pesti moje stranke?

V svojem času podjetništva in ukvarjanja z grafičnim oblikovanjem, me je velikokrat presenetilo dejstvo, da ljudje ne ločijo LOGOTIPA od VIZITKE ali CGP-ja. Nemalokrat se mi je zgodilo, da so se ljudje obrnili name s povpraševanjem po izdelavi oz. oblikovanju poslovne vizitke.

Ko so se odločili za storitev, sem poprosila za logotip pa ga niso imeli, saj so bili prepričani, da je vizitka enako logotip.

No, ni.

Logotip ali znak je identiteta vašega podjetja/branda in prvi vizualni stik s svetom. Začetki logotipa in podpisovanja izdelkov sodi že v srednji vek. Logotipi so lahko enostavni – tipografski (torej samo črkovni) ali pa sestavljeni iz znaka in črk, ki lahko predstavlja dejavnost, poznamo pa tudi abstraktne (najbolj pogosti so v avtomobilski industriji). Logotip mora torej instantno skomunicirati z opazovalcem in pripovedovati bodisi zgodbo, bodisi opis dejavnosti ali pa podati le ime podjetja/znamke.

Logotip ima lahko dodan še kak slogan ali kratek  (torej z besedo ali dvema) opis storitev. To je dodaten del, ki pa ni nujen.

Dobro izdelani logotip bo pomagal podjetju povečati vidnost in prepoznavnost, kar pa se bo seveda poznalo tudi na končni prodaji. Glavna lastnost logotipa je, da se sam po sebi najbolje promovira nek posel – opisuje storitev ali podjetje brez posebne razlage – mora biti enostaven. Uporaba preveč barv in preveč kompleksnih oblik je neprimerna, saj otežuje aplikacijo na grafične materiale, ki jih uporabljamo pri promociji (tiskovine, embalaža, splet, ostali promo material, …).

S tega vidika je izdelava logotipa kompleksna zadeva, čeprav na koncu mogoče izgleda čisto enostaven. Unikatnost pa je izrednega pomena, saj drugače lahko logotip kaj hitro zamenjamo  z nekim že obstoječim, če ima podobno obliko ali barve. Ste že kdaj imeli izkušnjo, da ste zagledali logotip pa bili prepričani da ste ga nekje že videli, ampak vas je vseeno nekaj “motilo”?

 

Kar pa se tiče vizitke pa je to le tiskovina oz. izdelek, s katero si pomagamo pri izmenjavi kontaktov. Torej na vizitki so zapisani vsi podatki podjetja in zaposlenega (kontakt, naslov, naziv), zraven pa se seveda, kot identifikacijo podjetja doda še logotip. Vizitke so dandanes natiskane na zelo različne načine. Poznamo tiste klasične na papir, plastiko tudi les. Potiski so lahko poleg tiska, narejeni tudi s pomočjo slepega tiska v kombnaciji s folijo (zlatotisk), na koncu pa se tiskarji poslužujejo tudi razlin premazov, zaradi zaščite ali pa lepšega izgleda.

Vizitka mora biti seveda izdelana v skladu s pravili CGP-ja podjetja, na koncu pa tudi pravilno pripravljena, glede na vrsto tiska (tu so pomembni barvni prostori, ki močno vplivajo na končen izgled barv) – sama kvaliteta tiska pa je odvisna od kvalitete papirja in tiskarskih strojev (tudi tu se je pomembno zavedati, da je pametno pravilno izbirati tiskarja, ki ima izkušnje, čeprav na to lahko vpliva tudi končna cena vašega produkta). Zapomnite si, da embalaža prodaja izdelek oz. blagovna znamka storitev.

 

Meni osebno je najljubše izdelovanje logotipov, saj to delo vsebuje tudi raziskovanje trga, pomenov ali pa samega imena podjetja, kombinacije barv, namena in cilja stranke. Resnično je pomembna komunikacija s stranko, saj si lahko velikokrat ime ali naziv blagovne znamke napačno predstavljamo, od tega pa je odvisen nadaljni razvoj dizajna. Zanimiva anekdota, ki se mi je zgodila pri stranki (izdelovala sem vizitko) je bila, da se je njeno podjetje imenovalo Wardruna.. moja prva misel je bilo keltsko obdobje (saj je tako imenjune nek glasbeni band, ki igra metal zvrst iz skandinavije) in temu primerno izbrala tudi font – stranka me je prijazno opozorila, da ime izhaja iz poljske šamanske tradicije in pomeni “ženska, ki šepeta vetru”.. Torej si lahko predstavljate to ogromno razliko v dizajnu, ki se spremeni v trenutku, če poznaš pravi pomen. 

Torej, če si želite izdelek, ki bo govoril namesto vas in iz vas, ki vas bo predstavljal v vsej vaši energiji in biti, vam z veseljem priskočim na pomoč in skupaj lahko razvijemo zelo zanimiv logo in posledično tudi Celostno grafično podobo.

54321
(1 vote. Average 5 of 5)