“Rabim vizitko! Ampak kaj vse vsebuje vizitka?”
“Rabim banner! Ampak kaj vse naj napišem nanj, da bo vidno tudi na mobilnem telefonu?”
“Potrebujem letak! Kaj naj napišem nanj, da ne bo preveč in bo privlačno na prvi pogled?”
Katerikoli (tiskani) promocijski material pripravljamo, želimo, da so pomembne informacije lepo vidne in berljive. V blogu si lahko preberete, kako se najlaže in najhitreje odločite za eno izmed oblik ter lotite pisanja vsebine.
Ko se kot stranka odločite za izdelavo določene tiskovine (vzemimo za primer letak), se morate zavedati, da se je na to potrebno ustrezno pripraviti, če želimo dober produkt.
Kaj torej sploh je letak?
Na spletu je moč prebrati, da je letak vrsta drobnega tiska priložnostne narave. Razširja se s trosenjem ali izročanjem. Kot poseben list je lahko priložen časopisom. Letaku sorodna oblika razširjanja informacij je plakat, ki je nalepljen in običajno večjega formata.
Zgodovina nas uči, da je ime “leteči tisk” ali “leteči list” dobila ta oblika drobnega tiska v 18. stoletju. Ker je bila večina prebivalstva nepismena, so bile pomemben element letaka ilustracije. Zavzemale so eno tretjino potiskane površine. Letaki so bili namenjeni razširjanju novi in sporočil ali prinašanju protivojnih sporočil. Danes letaki nagovarjajo čim večje in nediferencirane množice in večinoma vsebujejo reklamna sporočila.
Slika: Plakat ob plebiscitu Korošci, spoznajte zrnje 1920, iz Wikipedie, proste enciklopedije.
Torej iz tega lahko sklepamo, na kakšen način moramo na letak podati informacije, da bodo prišle do ciljne publike na razumljiv, hitro berljiv in nenazadnje na zanimiv način. Naš cilj bi moral biti, da s pomočjo fotografij, skic, piktogramov ali drugih grafik, pritegnemo pozornost bralca. Nikakor letak, ki bo vseboval le tekst ali le fotografije ne bo bran – to ni knjiga. Sedaj že vemo, da so letaki namenjeni širši množici, imajo sporočilno/prodajno/promocijsko vrednost, delijo se naključno na ulici, v nekaterih časopisih, revijah ali publikacijah, velikokrat jih najdemo kar v nabiralniku.
Kakšno velikost izbrati?
Ponavadi se poslužujemo velikosti A5 ali manjše, lahko se poslužujemo tudi zgibanih tiskovin. Velikost je odvisna od tega koliko informacij želimo podati, na kakšen način bodo letaki razdeljeni ter koliko slikovne (“netekstovne”) vsebine bomo uporabili.
Slika: http://spectrumgraphics.in/blog/different-paper-sizes-in-print/
Kaj pa vsebina?
Letak je lahko postavljen enostransko ali dvostransko. To je dobro vedeti že vnaprej, preden se odločimo za pisanje vsebine in zbiranja materiala, saj je od tega odvisna količina le-tega.
Ko se lotite pisanja vsebine, imejte v glavi, da je najbolj priporočljiv udaren naslov, nekaj s čimer želite prepričati bralca k nadaljnjemu branju. Vsebino je smiselno strniti v manjše sklope, ki so vsebinsko bogati. Dobro je, če lahko vsebino razbijete na alineje ali pa jo poudarite z naslovi in tako dosežete večjo čistost izdelka in boljšo berljivost.
Morebitno grafiko (ikone, prikaz določenega procesa, …) ali fotografije, ki bi jih radi vključili, naj bodo opisne – torej dovolj zgovorne, da sovpadajo z vsebino (naj bo to fotografija izdelka, proces dela, vaša fotografija ali fotografija vašega podjetja, …).
Kakšna vprašanja si lahko postavim za lažjo pripravo vsebine?
- Kdo je vaša ciljna publika?
- Kje se bodo letaki delili?
- Kakšno je moje sporočilo?
- Katere informacije želim, da si bodoče stranke pridobijo?
- Ali imam dovolj fotografij za dobro vizualno predstavitev mojega izdelka, sebe, procesa dela … ?
- Kdo bo pregledal moje besedilo? Je marketinško naravnano in slovnično pravilno napisano?
- Kakšen cilj želim doseči, ko bodo letaki izdelani in razdeljeni? Kateri je naslednji korak?
S tem, ko imate vsa ta vprašanja razrešena v glavi (še bolje na listu papirja), potem lažje predate vsebino oblikovalcu, ki lahko hitreje razume vaše potrebe in tako oblikuje letak, ki bo vizualno privlačen in bo hkrati nosil koristne informacije.
V eni izmed naslednjim tem BLOG-a, bom pisala tudi o tipografiji in njeni uporabi, ki je ključnega pomena pri izdelavi tiskovin.