Blog

Kako pripraviti vsebino za letak ali podobne tiskane izdelke?
By in

Kako pripraviti vsebino za letak ali podobne tiskane izdelke?

“Rabim vizitko! Ampak kaj vse vsebuje vizitka?”

“Rabim banner! Ampak kaj vse naj napišem nanj, da bo vidno tudi na mobilnem telefonu?”

“Potrebujem letak! Kaj naj napišem nanj, da ne bo preveč in bo privlačno na prvi pogled?”

Katerikoli (tiskani) promocijski material pripravljamo, želimo, da so pomembne informacije lepo vidne in berljive. V blogu si lahko preberete, kako se najlaže in najhitreje odločite za eno izmed oblik ter lotite pisanja vsebine. 

Ko se kot stranka odločite za izdelavo določene tiskovine (vzemimo za primer letak), se morate zavedati, da se je na to potrebno ustrezno pripraviti, če želimo dober produkt.

Kaj torej sploh je letak?

Na spletu je moč prebrati, da je letak vrsta drobnega tiska priložnostne narave. Razširja se s trosenjem ali izročanjem. Kot poseben list je lahko priložen časopisom. Letaku sorodna oblika razširjanja informacij je plakat, ki je nalepljen in običajno večjega formata.

Zgodovina nas uči, da je ime “leteči tisk” ali “leteči list” dobila ta oblika drobnega tiska v 18. stoletju. Ker je bila večina prebivalstva nepismena, so bile pomemben element letaka ilustracije. Zavzemale so eno tretjino potiskane površine. Letaki so bili namenjeni razširjanju novi in sporočil ali prinašanju protivojnih sporočil. Danes letaki nagovarjajo čim večje in nediferencirane množice in večinoma vsebujejo reklamna sporočila.

Slika: Plakat ob plebiscitu Korošci, spoznajte zrnje 1920, iz Wikipedie, proste enciklopedije.

Torej iz tega lahko sklepamo, na kakšen način moramo na letak podati informacije, da bodo prišle do ciljne publike na razumljiv, hitro berljiv in nenazadnje na zanimiv način. Naš cilj bi moral biti, da s pomočjo fotografij, skic, piktogramov ali drugih grafik, pritegnemo pozornost bralca. Nikakor letak, ki bo vseboval le tekst ali le fotografije ne bo bran – to ni knjiga. Sedaj že vemo, da so letaki namenjeni širši množici, imajo sporočilno/prodajno/promocijsko vrednost, delijo se naključno na ulici, v nekaterih časopisih, revijah ali publikacijah, velikokrat jih najdemo kar v nabiralniku.

Kakšno velikost izbrati?

Ponavadi se poslužujemo velikosti A5 ali manjše, lahko se poslužujemo tudi zgibanih tiskovin. Velikost je odvisna od tega koliko informacij želimo podati, na kakšen način bodo letaki razdeljeni ter koliko slikovne (“netekstovne”) vsebine bomo uporabili.

Slika: http://spectrumgraphics.in/blog/different-paper-sizes-in-print/

Kaj pa vsebina?

Letak je lahko postavljen enostransko ali dvostransko. To je dobro vedeti že vnaprej, preden se odločimo za pisanje vsebine in zbiranja materiala, saj je od tega odvisna količina le-tega.

Ko se lotite pisanja vsebine, imejte v glavi, da je najbolj priporočljiv udaren naslov, nekaj s čimer želite prepričati bralca k nadaljnjemu branju. Vsebino je smiselno strniti v manjše sklope, ki so vsebinsko bogati. Dobro je, če lahko vsebino razbijete na alineje ali pa jo poudarite z naslovi in tako dosežete večjo čistost izdelka in boljšo berljivost.

Morebitno grafiko (ikone, prikaz določenega procesa, …) ali fotografije, ki bi jih radi vključili, naj bodo opisne – torej dovolj zgovorne, da sovpadajo z vsebino (naj bo to fotografija izdelka, proces dela, vaša fotografija ali fotografija vašega podjetja, …).

Kakšna vprašanja si lahko postavim za lažjo pripravo vsebine?

  • Kdo je vaša ciljna publika?
  • Kje se bodo letaki delili?
  • Kakšno je moje sporočilo?
  • Katere informacije želim, da si bodoče stranke pridobijo?
  • Ali imam dovolj fotografij za dobro vizualno predstavitev mojega izdelka, sebe, procesa dela … ?
  • Kdo bo pregledal moje besedilo? Je marketinško naravnano in slovnično pravilno napisano?
  • Kakšen cilj želim doseči, ko bodo letaki izdelani in razdeljeni? Kateri je naslednji korak?

S tem, ko imate vsa ta vprašanja razrešena v glavi (še bolje na listu papirja), potem lažje predate vsebino oblikovalcu, ki lahko hitreje razume vaše potrebe in tako oblikuje letak, ki bo vizualno privlačen in bo hkrati nosil koristne informacije.

V eni izmed naslednjim tem BLOG-a, bom pisala tudi  o tipografiji in njeni uporabi, ki je ključnega pomena pri izdelavi tiskovin.

Vabim vas na ogled mojih objav na socialnih profilih.
Lahko pa mi pišete tudi na mail ali pošljete sporočilo, preko spletne strani.

Kaj najbolj pesti moje stranke?
By in

Kaj najbolj pesti moje stranke?

V svojem času podjetništva in ukvarjanja z grafičnim oblikovanjem, me je velikokrat presenetilo dejstvo, da ljudje ne ločijo LOGOTIPA od VIZITKE ali CGP-ja. Nemalokrat se mi je zgodilo, da so se ljudje obrnili name s povpraševanjem po izdelavi oz. oblikovanju poslovne vizitke.

Ko so se odločili za storitev, sem poprosila za logotip pa ga niso imeli, saj so bili prepričani, da je vizitka enako logotip.

No, ni.

Logotip ali znak je identiteta vašega podjetja/branda in prvi vizualni stik s svetom. Začetki logotipa in podpisovanja izdelkov sodi že v srednji vek. Logotipi so lahko enostavni – tipografski (torej samo črkovni) ali pa sestavljeni iz znaka in črk, ki lahko predstavlja dejavnost, poznamo pa tudi abstraktne (najbolj pogosti so v avtomobilski industriji). Logotip mora torej instantno skomunicirati z opazovalcem in pripovedovati bodisi zgodbo, bodisi opis dejavnosti ali pa podati le ime podjetja/znamke.

Logotip ima lahko dodan še kak slogan ali kratek  (torej z besedo ali dvema) opis storitev. To je dodaten del, ki pa ni nujen.

Dobro izdelani logotip bo pomagal podjetju povečati vidnost in prepoznavnost, kar pa se bo seveda poznalo tudi na končni prodaji. Glavna lastnost logotipa je, da se sam po sebi najbolje promovira nek posel – opisuje storitev ali podjetje brez posebne razlage – mora biti enostaven. Uporaba preveč barv in preveč kompleksnih oblik je neprimerna, saj otežuje aplikacijo na grafične materiale, ki jih uporabljamo pri promociji (tiskovine, embalaža, splet, ostali promo material, …).

S tega vidika je izdelava logotipa kompleksna zadeva, čeprav na koncu mogoče izgleda čisto enostaven. Unikatnost pa je izrednega pomena, saj drugače lahko logotip kaj hitro zamenjamo  z nekim že obstoječim, če ima podobno obliko ali barve. Ste že kdaj imeli izkušnjo, da ste zagledali logotip pa bili prepričani da ste ga nekje že videli, ampak vas je vseeno nekaj “motilo”?

 

Kar pa se tiče vizitke pa je to le tiskovina oz. izdelek, s katero si pomagamo pri izmenjavi kontaktov. Torej na vizitki so zapisani vsi podatki podjetja in zaposlenega (kontakt, naslov, naziv), zraven pa se seveda, kot identifikacijo podjetja doda še logotip. Vizitke so dandanes natiskane na zelo različne načine. Poznamo tiste klasične na papir, plastiko tudi les. Potiski so lahko poleg tiska, narejeni tudi s pomočjo slepega tiska v kombnaciji s folijo (zlatotisk), na koncu pa se tiskarji poslužujejo tudi razlin premazov, zaradi zaščite ali pa lepšega izgleda.

Vizitka mora biti seveda izdelana v skladu s pravili CGP-ja podjetja, na koncu pa tudi pravilno pripravljena, glede na vrsto tiska (tu so pomembni barvni prostori, ki močno vplivajo na končen izgled barv) – sama kvaliteta tiska pa je odvisna od kvalitete papirja in tiskarskih strojev (tudi tu se je pomembno zavedati, da je pametno pravilno izbirati tiskarja, ki ima izkušnje, čeprav na to lahko vpliva tudi končna cena vašega produkta). Zapomnite si, da embalaža prodaja izdelek oz. blagovna znamka storitev.

 

Meni osebno je najljubše izdelovanje logotipov, saj to delo vsebuje tudi raziskovanje trga, pomenov ali pa samega imena podjetja, kombinacije barv, namena in cilja stranke. Resnično je pomembna komunikacija s stranko, saj si lahko velikokrat ime ali naziv blagovne znamke napačno predstavljamo, od tega pa je odvisen nadaljni razvoj dizajna. Zanimiva anekdota, ki se mi je zgodila pri stranki (izdelovala sem vizitko) je bila, da se je njeno podjetje imenovalo Wardruna.. moja prva misel je bilo keltsko obdobje (saj je tako imenjune nek glasbeni band, ki igra metal zvrst iz skandinavije) in temu primerno izbrala tudi font – stranka me je prijazno opozorila, da ime izhaja iz poljske šamanske tradicije in pomeni “ženska, ki šepeta vetru”.. Torej si lahko predstavljate to ogromno razliko v dizajnu, ki se spremeni v trenutku, če poznaš pravi pomen. 

Torej, če si želite izdelek, ki bo govoril namesto vas in iz vas, ki vas bo predstavljal v vsej vaši energiji in biti, vam z veseljem priskočim na pomoč in skupaj lahko razvijemo zelo zanimiv logo in posledično tudi Celostno grafično podobo.

By in

Bert in Drejc Smukavec državna prvaka v letošnji sezoni hokeja na ledu - sponzoriramo tudi mlajše člane HD Hidria Jesenice

Naše podjetje je tudi ponosen sponzor mlajših članov hokejskega društva Jesenice, saj s tem želimo podpirati mlade športnike, ki se kalijo v velike zvezde.

HD hidria Jesenice v vseh kategorijah, kjer nastopajo, dosegajo zavidljive rezultate. V kategorijah mlajši dečki, dečki, kadeti in mladinci redno posegajo po naslovih državnih prvakov.

V letošnji sezoni sta državna prvaka tudi naša Bert in Drejc Smukavec vsak v svoji kategoriji. Za uspeh in delavno sezono jima čestitamo iz srca.

Nova spletna stran za vse, ki želite postati SIJOČE.MLADOSTNE.POLNE ŽIVLJENJA.
By in ,

Nova spletna stran za vse, ki želite postati SIJOČE.MLADOSTNE.POLNE ŽIVLJENJA.

Darja Furek, varuhinja ženske brezčasne lepote, verjame, da je lahko vsaka ženska ne glede na obdobje v katerem se nahaja, SIJOČA.MLADOSTNA.POLNA ŽIVLJENJA.

Zato je tudi njena spletna stran polna ženske energije, nežnosti, povezana z elementi v naravi, polna čudovitih nasvetov in vabljiva. Poleg osnovne strani, obsega še BLOG in spletno trgovino, kjer so na voljo Darjini E-programi.

Spletno stran www.darja-furek.com, smo dolgo časa razvijali, ji dodajali elemente, spreminjali in izboljševali. Nastajala je počasi, vendar še nismo zaključili. Tu bodo lahko vse ženske našle svojo pot, da bodo postale SIJOČE.MLADOSTNE.POLNE ŽIVLJENJA.

Vabljene na ogled, branje ali pa celo na prisostvovanje na E-programu.

www.darja-furek.com

20% POPUST na GRAFIKO
By in , , ,

20% POPUST na GRAFIKO

JUNIKORN PRAZNUJE IN OBDARUJE

Junikorn bo v soboto praznoval svoj 2. rojstni dan, zato bomo VSAKEGA, ki se do 8. 8. 2020 odloči za izdelavo kateregakoli grafičnega izdelka, OBDARILI z 20% POPUSTOM.

20% za izdelavo GRAFIKE po IZBIRI

Do 8. 8. 2020 (ob 8.08 zaključimo s sprejemanjem pošte),
nam pišite kaj potrebujete in skupaj bomo našli praktično in hitro rešitev.

Na voljo so vam vse vrste grafik, ki jih boste bodisi dali v tisk ali pa objavili v namene promocije na spletni stani oz. socialnih omrežjih.

Po pogovoru in pregledu želja vam pošljemo ponudbo in upoštevamo obljubljen popust.  

15% POPUST za SPLETNO STRAN
By in , , , ,

15% POPUST za SPLETNO STRAN

JUNIKORN PRAZNUJE IN OBDARUJE

Junikorn bo v soboto praznoval svoj 2. rojstni dan, zato bomo VSAKEGA, ki se do 8. 8. 2020 odloči za izdelavo nove spletne strani, OBDARILI s 15% POPUSTOM.

15% za NOVO SPLETNO STRAN

Do 8. 8. 2020 (ob 8.08 zaključimo s sprejemanjem pošte),
nam pišite in skupaj si bomo pogledali vaše želje in potrebe glede vaše
NOVE SPLETNE STRANI ali SPLETNE TRGOVINE.

Po pogovoru in pregledu želja vam pošljemo ponudbo in upoštevamo obljubljen popust.  

LOGO GIVEAWAY
By in , , , , , ,

LOGO GIVEAWAY

JUNIKORN PRAZNUJE IN OBDARUJE

Junikorn bo v soboto praznoval svoj 2. rojstni dan, zato bomo nekoga,
ki nam bo pisal in izrazil željo po novem logotipu, izbrali in pripravili

POPOLNOMA BREZPLAČEN LOGOTIP

Do 8. 8. 2020 (ob 8.08 zaključimo s sprejemanjem pošte),
nam piši in povej kakšen logotip si želiš, s čim se ukvarjaš, kdo je tvoja ciljna publika, katere barve obožuješ, kakšno je tvoje sporočilo,
mi pa bomo izbrali najbolj zanimivega in ustvarili nov logotip.

Nekaj zadnjih izdelkov:

Nova storitev - DIGITALNI MARKETING
By in , , , ,

Nova storitev - DIGITALNI MARKETING

V Junikornu naznanjamo popolnoma novo storitev – DIGITALNI MARKETING,
ki vam jo z veseljem predstavljamo. Zavedamo se, da je dandanes pomembna prisotnost na socialnih omrežjih, še bolj pa naša aktivnost pri predstavitvi/prodaji/ponudbi naših storitev oz. produktov.različne storitve.strategije

KAJ PONUJAMO:

  • Facebook oglaševanje
  • Produkcija kreativ
  • Plačljivi oglasi
  • Pisanje besedil
  • Iskanje ciljnih skupin
  • Analize in postavitev strategije

Pripravili smo različne pakete, s katerimi vam želimo olajšati izbiro storitev.
Pred sklenitvijo sodelovanja pa se lahko popolnoma prilagodimo vašim željam in potrebam ter skupaj zastavimo popoln paket po vaši meri.